Saturday, January 17, 2009

Mat er luksus!

Ja!...i dag skulle vi en tur til Manesjen og feire bursdagen til svigermor, men først tenkte vi oss en tur på senteret for å kjøpe oss litt mat. Vi kom oss inn og pløya oss gjennom folkemassene, og endte opp i kø på "Tante Sofie". Etterhvert gikk brannalarmen på senteret og de sa at alle måtte ut....så vi tusla ut i kulda uten å få i oss no` mat. Ute var det KALDT, så vi traska litt rundt til en del av folka begynte å gå inn igjen....Da trodde vi det hele var over, så vi stilte oss bakerst i køen igjen i håp om å få oss noen baguetter... MEN det tok ikke lang tid før det begynte å ule IGJEN!...Da kom det noen sære "brannvakter" med gule vester og sa at alle MÅTTE ut...så..tass,tass,tass...ut i kulda igjen...Da var vi iferd med å gi opp mat-prosjektet...Etter en stund ute med hakkende tenner og blåfrosne armer og bein gikk vi inn igjen...Alarmen ula fortsatt og den automatiske beskjeden var fortsatt at senteret skulle evakueres, selv om alle vaktene slapp inn folka igjen...IKKE veldig logisk spør du meg. Vi ble ikke akkurat imponert over evakueringa der kan man si...menmen...vi fikk oss nå mat til slutt...

Etter en veldig koselig dag i Manesjen, bestemte vi oss for å stikke innom OBS for å kjøpe oss noe kveldsmat, og i frysedisken der lå det noen kyllingvinger og frista.. så svake som vi er, kjøpte vi to poser og dro hjem. Vi slang dem inn i ovnen, satt oss foran tv`n og venta på at de skulle bli ferdig før filmen vi skulle se begynte. Etter ca 1/2 time begynte det å lukte rart...Jeg tusla inn på kjøkkenet, og det stinka hundemat!...helt på trynet...så da tenkte jeg...ahh...kyllingkrydder tar sikkert bort lukta...og Camilla krydra i vei...og så satt jeg meg i stua igjen...MEN lukta forsvant ikke....Tilslutt ga vi opp, slo av ovnen og dro til Dal og kjøpte oss "junk food" bare på trass!!!.....Kyllingvingene ligger fortsatt i ovnen...Det er vel like før de flyr av gårde...(kanskje like greit)...At det skulle være så vanskelig å få i seg mat i løpet av en dag hadde jeg ALDRI trodd.
Et godt tips: Kjøp aldri frosne kyllingvinger på OBS...De lukter hundemat!!!!


Over til noe positivt: Jeg fikk pakker i posten på torsdag...YAY!!!....og begge fra USA.
Den første var en swap der vi skulle sende 50 klistremerker:














Når det gjelder den andre pakka, så skulle vi sende ting som vi hadde i huset. Vi skulle ikke kjøpe noe nytt. Jeg fikk bla noen nydelige scrapbook-ting:














Nå skal jeg krype under pleddet her på sofaen og slappe av igjen etter en alt for slitsom dag...hehe...ufff...

0 comments:

 
design by suckmylolly.com